Szereted a hullámvasutat?

Én már gyerekkoromban sem szerettem. A gyomrom nem bírta. Mindig felfordult, ha felültem a szerkezetre, de hát “próbálkoztam” :-). Már akkor is a biztonságos, megbízható dolgokat szerettem. Így van ez most is a munkám során, ezért a beállításoknál is maradunk mindig a biztonságos és tartós értékek között.
Vannak azonban, akik kifejezetten élvezik a hullámvasút nyújtotta érzéseket és ezt a gyerekkori élményt próbálják a mindennapokba belecsempészni.
Ha szereted a hullámvasút fííílinget, azt biztosan nem a saját autódban szeretnéd érezni nap, mint nap. Pedig a következő esetben pontosan ez történt.

Ez az eset is szorosan kapcsolódik korábbi írásainkhoz, melyben említettük a klónok támadását és a számtalan új chiptuning jóska hirdetés felbukkanását.
Nos a következő eset is egy hasonló „nagytapasztalatú”, „a haveromszerintisnagyonjó”,”mérésnincsendemajdérzed”, „prof” helyről került ki.

Audi chiptuning

Az alany egy AUDI A4 2.0TFSI és egy rossz döntést hozott Ügyfél, aki ebben az esetben is, mint az ehhez hasonló más esetekben is, a történet áldozata, aki vakon megbízott mások ajánlásában és további tájékozódás nélkül lett egy gyenge próbálkozásnak a kísérleti alanya. A „próbálkozás” és „kísérleti alany” itt szó szerint értendő!

Lássuk mi is történt. A történetet onnan kezdem, hogy az autó hozzánk került. Az előzményeket már az elkeseredett Ügyféltől ismerem. A története nem meglepő és nem is egyedi. Sajnos egyre több és lassan már heti szinten találkozok hasonlóval.

Az előzmények: Az autó chiptuning beállításon esett át, egy barátok által preferált helyen. A szoftveren állítottak, majd a munka végeztével átadták a tulajdonosnak a megizmosított, új erőre kapott járgányt. Mehet a próbakör (ez egyben a teljesítménymérés is 🙂 ). Az autó menne, de bizonyos fordulatokon eléggé megtorpan. Az Ügyfél jelzi ezt jóskáéknak, mire azt a választ kapja, hogy itt kell hagyni az autót, hogy átnézzék. Biztos azzal van valami, mert a program az tuti 1000% jó, mert ahonnan küldték a programot hozzá, ott nagyon értik a dolgukat. A tulajdonos még mindig bízik a szakemberek tudásában, így az autó ott marad pár napra. Négy nap elteltével értesítik az Ügyfelet, hogy jöhet az autóért. Pórbakör (teljesítménymérés utcán 🙂 )…, de az autó ugyan olyan sz@r. Majd közlik vele, hogy most már biztos, hogy az autóban rossz valami alkatrész, nézesse meg, mert a programot átnézték és ott minden tuttifasza, fizessen és menjen.

A tulaj még mindig nem kételkedik, hiszen több ajánlás által került oda az autó. Így hát szisztematikusan elkezdi kicserélgetni a lehetséges hibás alkatrészeket. Az autó továbbra sem javul. Tuningjóskáékhoz már visszamenni nincs sok kedve, mert sejti, hogy sokadjára is ugyanazt a választ fogja hallani.

Ezen előzmények után került hozzánk az autó. A telefonos egyeztetés alkalmával halott előzmények tudatában javasoltam, hogy úgy kell készülni, hogy pár napra itt marad az autó. (Ebből végül csak egy nap lett 🙂 ).
Így is lett, indulhatott a munka és a hibakeresés.
Első lépés, egy menetpróba és teljesítménymérés. Az utcai próba alatt egyértelműen érezhető volt az Ügyfél panasza, az autó valóban alig akart menni és meg-meg „csuklott” a teljesítménye…de lássuk mit mutat a teljesítménymérő pad. Nem volt egyszerű lemérni, mert alig tudta megmozdítani a fékpad görgőit, még terheletlenül is alig akart felgyorsulni.

Chiptuning hullámvasút tuningjóska módra a saját autódba biztos nem szeretnél ilyen tuningot.

Chiptuning hullámvasút tuningjóska módra

Szép kis hullámvasút igaz? Egy újabb példa azoknak, akik mindig csak a maximális lóerő értékre kíváncsiak a teljesítményméréskor. Az előző helyen ígért kb.210Le(KM) meg van. 🙂 207Le/341Nm, csak ugye egy „kicsit” hullámos a nyomaték 🙂
Mivel „láttam már karon varjút”, ezért első lépcsőben kiolvastam a tuningjóskák által készített programot. Nem lepődtem meg 🙂
Ezután egy gyári frissítést kapott a motorvezérlő szoftver és következhetett az újabb dyno fékpadi mérés.

Audi A4 2.0TFSI DYNO
Az autó gyári adatai:180Le/320Nm
Ééésss az autó megjavult…, a nyomaték kisimult, a gyári értékekhez képest a kapott adatok megfelelőek.
Ilyenkor az első kérdés, ami felmerülhet, hogy miért nem tették vissza az eredeti szoftvert az előző helyen? Akkor egyből kiderült volna a turpisság. Igen, ezt én sem értem.
Lépjünk túl ezen, jöhet a lényegi munka.

Műszerek előkészítve, AFR szonda a kipufogóban, indulhat az optimalizálás a fékpadon.
Néhány óra elteltével el is készült az új beállítás az autóra. Videó a teljesítmény mérésről

Hogy könnyebben összelehessen vetni a munkákat, így egy lapra vetítettük az összes mérést. Gyári állapot vs. AET CHIPtuning vs. Sufnituning.

ORIGINAL vs SUFNItuning vs AET CHIPtuning

ORIGINAL vs AET CHIPtuning vs SUFNItuning

Látni a különbséget? Az eredmény egy elég jó kis teljesítmény, egy hibátlan nyomaték lefutás és egy újabb elégedett Ügyfél.
Ezúton is köszönjük a bizalmat.

A fenti példa is jól mutatja, hogy mielőtt döntesz, előtte tájékozódj! A klónok erős invázióba kezdtek és egyre többen lesznek!

Ha tettszett a cikk, akkor itt alul tudod lájkolni/megosztani. Iratkozz fel Youtube csatornánkra is! Hamarosan érdekes tesztek lesznek fent a teljesítménymérések között. Köszönöm.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás