MAXIMÁLIS teljesítmény, OPTIMÁLIS fogyasztás

Chiptuning (csiptuning) Optimalizált Tuning Fogyasztáscsökkentés

Ahogy nálunk készül:
Röviden:

Profi chiptuning referencia teljesítménymérés 4x4 dyno Dynoproject fékpad optimalizálás tuning fogyasztás csökkentés

Az autó szemrevételezése
Műszeres diagnosztikai vizsgálat, hibakód olvasás (törlés)
Teljesítmény mérés
A vezérlőszoftver kiolvasása a motorvezérlő számítógépből
A lementett adatok beállítása
A szoftver visszatöltése az autóba
Teljesítménymérés
Műszeres diagnosztika, adat elemzés
A teljesítmény mérés eredményének kinyomtatása.

Mennyi ideig tart és miért tart ennyi ideig? Sokan meglepődnek a válaszon és nem értik, mert máshol sokkal hamarabb végeznének.

Általában Kb. 2-4 órával kell számolni, de ez az időtartam változhat, a feladattól függően. Miért tart ennyi ideig? Nagyon sokszor feltették már ezt a kérdést mondván, hogy érdeklődtek máshol is, de ott 1-2 órán belül végeznének a munkával.

Mégis mi tart ennyi ideig nekünk, ha máshol fele, vagy harmad idő alatt végeznének?

 
Chiptuning lépései Ahogy mi csináljuk Ahol hamarabb végeznek
Az autó és annak motorjának szemrevételezése, rövid állapotfelmérés. Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlottChiptuning ahogy kell
Műszeres hibakód lekérdezés  Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlottChiptuning ahogy kell Jobb esetben igen, de ha benzinkút tuning, akkor még ez sem.
Adatok gyűjtése menet közben,  számítógéppel a teljesítménymérő padon, vagy kint az úton. A lementett adatok elemzése.  Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlottChiptuning ahogy kellHa a műszeres hibakód lekérdezés elmarad, akkor biztos lehetsz benne, hogy akkor ez a lépés teljesen kimarad.
Teljesítménymérés fékpadon. A lementett adatok összevetése a teljesítménymérés eredményével.  Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlott Minek is az a drága teljesítmény mérő pad, mikor saccolni is lehet.
A motorvezérlő szoftver kiolvasása-visszaírása OBD-n keresztül.  Chiptuning ahogy kell Chiptuning ahogy kellEz a használt eszköztől függően nagyjából egyforma idő.
A motorvezérlő kiszedése-visszaszerelése, annak szétszedése és a program kiolvasása.(Ha nem OBD-n keresztül megy).  Chiptuning ahogy kell Chiptuning ahogy kellEz is nagyjából egyforma idő, bár nagyobb gyakorlat esetén lehet nyerni pár percet.
A vezérlőszoftver módosítása, program átdolgozás.  Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlottChiptuning ahogy kellHa előre elkészült program, vagy internetes program, vagy ami a legrosszabb, ha egy másik autó szoftvere kerül fel, akkor ezzel sem megy az idő.
Optimalizált program feltöltése utáni teljesítmény mérés és adatgyűjtés, adatok elemzése.  Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlott Nincs teljesítmény mérés.
A mérési eredmények elemzése után, ha szükséges, újabb állítás és teljesítmény mérés elvégzése.
 Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlottOptimalizálási lépés nincs.

Most idézhetném a régi, elcsépelt mondást: “A jó munkához idő kell!”, de miért is? A táblázatból láthatod, hogy milyen lépések kihagyásával lehet időt spórolni. Technológiától függően a program kiolvasása és visszatöltése, nagyjából egyforma idő, eszköztől függően. Ha nem a helyszínen készül a program, hanem interneten küldik, vagy a legrosszabb esetben egy másik autó szoftvere kerül fel, akkor ezzel sem megy az idő. Nálunk minden autónál egyedi, az autóra illeszkedő optimális program kerül fel, figyelembe véve az egyedi igényeidet is. “Az íróasztalos” chiptuningnál a teljesítmény mérés pedig teljesen kimarad, mert a fékpad drága és a sufnituning vélekedés szerint “fölösleges is, csak szemfényvesztésre jó”, “érzésre is lehet jó programot írni”. 🙂  A diagnosztikai bevizsgálás és a teljesítmény mérés is sok időt elvisz, ezért több idő megy el egy adott autóra, mint a teljesítménymérés nélküli “bemondásos” teljesítmény növelés esetén végzett chip tuningoknál. (Bemondásos Chiptuning esetekből >itt< böngészhetsz) Egy Optimális beállításhoz többszöri mérésre, teljesítménymérésre is adat elemzésre is szükség lehet.

Milyen beállítást kap az autó?

Chiptuning Teljesítmény méréssel fékpadon optimalizálva chip tuning tesztek tapasztalatok vélemények

OPTimális teljesítmény

OPTimális teljesítmény

Alap esetben minden autót egy Optimális teljesítményre állítunk. ez azt jelenti, hogy kapsz egy erősebb autót, ami kevesebbet fog fogyasztani. A maximális teljesítmény a biztonságos tűréshatárokon belül marad. Kell ennél több?

MAXimum teljesítmény

MAXimum teljesítmény

Ha ez nem elég, akkor lehetséges a maximális teljesítmény kiaknázása.”Maximális Teljesítmény növekedés + Személyre szabott beállításokat” ott alkalmazzuk, ahol az Ügyfél egyedi beállításokat kér, általában versenyautóknál, átépített autóknál használjuk, de utcai autóknál is lehetséges, egyeztetés után. Ennél a beállításnál, a teljesítmény növekedésre helyezzük a fő hangsúlyt, természetesen ebben az esetben is szigorúan a biztonságos tűréshatárokon belül.

ECO optimalizált teljesítményLehetőség van, kifejezetten a fogyasztás optimalizálására is, ebben az esetben a fő hangsúlyt az üzemanyag megtakarításra helyezzük. Ezt a beállítást azokban az esetekben szoktuk alkalmazni, ahol effektív nagy teljesítmény növelésre nincs lehetőség, viszont egy kis nyomatékot lehet a motorba varázsolni részterhelésen.

OPTimális teljesítmény

Alap esetben a nyerő kombinációt az Optimalizált chiptuning beállítást javasoljuk, ahol a nagyobb lóerő és nyomatékkal együtt a fogyasztás is csökken.

 

A te autód hány lóerős?
Hány lóerővel lehet növelni az autóm teljesítményét?

Teszik fel sokan a kérdést egymás autóját vizsgálva és az autó lóerő (LE) értékére kíváncsiak. Ám egy gépjármű tulajdonsága és viselkedése inkább a nyomaték (NM) meghatározásával fejezhető ki. A nyomaték az, ami az autó menet tulajdonságát inkább meghatározza.

Nagyobb teljesítmény, kevesebb üzemanyag?
Hogyan lehetséges ez?

Jobb hatásfok = kevesebb üzemanyag felhasználás.

Egy gépjármű hatásfokát nem csak a teljesítménye, hanem az egyéb járulékos veszteségek is, mint pl.: a mechanikus áttételek és egyéb veszteségek is meghatározzák. Az egyszerűség kedvéért dolgozzunk a következő számokkal:

Az autónk teljesítménye legyen 100%. Melyből legyen 50% a motor teljesítmény és 50% a veszteség teljesítmény. Könnyen belátható, ha növeljük a motor teljesítményt 10%-al, akkor a 100%-os hatásfokból származtatott veszteség 40%  (a 100%-hoz képest.) Természetesen a áttételi  és egyéb mechanikus veszteségek a  valóságban nem változnak, de mivel az ellenük dolgozó motorteljesítmény növekszik, így a 100%-os hatásfokból az effektív motorteljesítmény nagyobb darabot szakít ki, mit a veszteség teljesítmény.

Chiptuning Fogyasztáscsökkentés

Az ábra nem az arányos eloszlást mutatja! Csak példa.

Általánosságban mondható, hogy kb. 20-30% teljesítmény növekedés és vezetési stílustól is függően, akár kb.10-15%-os üzemanyag fogyasztás csökkenés is számolható. (Természetesen ez az adat típusonként változik!)

Máshol nagyobb növekedést ígérnek?
Mérés nélküli „számháborúba” nem szeretnénk belefolyni. Abba a hibába sem szeretnénk beleesni, hogy nagyobb növekedést ígérünk (több Ügyfél reményében), mint ami az adott autónál reális. Minden típusnál létezik egy optimális teljesítmény növekedés. A teljesítménymérő fékpadon  ellenőrizhető minden beállítás és ha szükséges további módosítások elvégzése, akár a teljesítmény tovább növelésével, vagy éppen csökkentésével, ill. a nyomaték megfelelő helyen való leadásának ellenőrzése végett. (Az általános kb. adatok láthatók az adott típus oldalán.)
…, de lehetséges?Igen. Kérésre a teljesítmény tovább növelhető, de ebben az esetben számolni kell pl.: megnövekedett fogyasztással.

Dynoproject 4x4 Synchro Dyno teljesítménymérés fékpadon chiptuning chip tuning csiptuning autó chip mielőtt döntessz kérj ajánlatot tőlünk is!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás