Dacia Sandero 1.5DCI Optimalizálás – Meglepő és mulatságos “ECO” gomb. Figyelem! Ne keverd össze a klíma ECO gombjával! Most nem arról lesz szó.

Dacia Sandero 1.5DCI Optimalizálás - Meglepő és mulatságos "ECO" gomb

Bevallom férfiasan, nekem az “ECO” gombokkal kapcsolatban teljesen más elképzeléseim voltak…eddig. A tapasztalatok alapján más autóknál, általában minimális különbség volt érezhető a teljesítményben az ECO gomb megnyomása után, az inkább csak néhány fogyasztó lekapcsolásán, vagy az automataváltó elváltási fordulatszámában, vagy a felfüggesztés keménységén jelentkezett. A Dacia/Renault mérnökök ezt teljesen más oldalról közelítették meg az új Dacia Sandero kapcsán.

ECO gomb. Mire jó az autóban ?

ECO gomb. Mire jó?

A teljesítmény mérés előtt az Ügyfél figyelmeztetett, hogy az ECO gombra figyeljek oda, mert, ha be van kapcsolva, akkor az autó sokkal gyengébb. Az eddigi tapasztalatok alapján, nem voltam benne biztos, hogy ez így van, úgy gondoltam, hogy ez is csak egy újabb érzéki csalódás lehet…Tévedtem…

Először lemértük az autót normál üzemben, majd az ECO gomb aktiválása után ismét mértünk egyet. Már a fékpadi mérés elején érezhető volt, hogy valami történt. Az autó alig akart kigyorsulni, a DYNO elektromos fékje be sem kapcsolt, nem volt rá szükség. Érezhetően gyengébb volt az autó teljesítménye. Lássuk az eredményt.

Dacia_Sandero_1.5DCI_90LE_ECO_gombbal

Az autó gyári adatai: 90LE/220NM
A fékpadon mért adatok normál üzemben: 96LE/245NM. A gyár által megadottnál ajándékba kaptunk 25NM nyomatékot, ami nem rossz. A képen a vastagabb színekkel van jelölve az ECO mód.

ECO módban: 69LE/153NM 🙂

Itt már felvetődik a kérdés, hogy mi volt a céljuk ezzel a mérnököknek? Gondold el, mi van akkor, ha beül a család 4 fővel + egy kis csomaggal és a takarékos üzemet részesítve előnyben, hogy az autó kevesebb üzemanyagot fogyasszon, aktiválod az ECO gombot… és még egy emelkedő is jön 🙂 . Padlógázzal harmadikban folyamatos 3400/3800-as fordulaton haladsz felfelé a 100 méteres emelkedőn 10 percen keresztül. Gazdaságosnak tűnik nem? Én a mínusz 80-90NM-t mindennek nevezném, de gazdaságosnak, azért nem.

Ez csak egy rövid kitérő volt, az autó egy optimalizálásra érkezett, ezért ECO mód OFF és indulhat a munka.

Dacia_Sandero_1.5DCI_90LE Optimalizálás DYNO mérési lap

Dacia_Sandero_1.5DCI_90LE Optimalizálás DYNO mérési lap

Optimalizált eredmény: 122LE/273NM és egy jóval szebb lefutású nyomaték.

#aetchip #aetchiptuning #chiptuningtát
Ha tetszett a cikk, akkor itt tudod lájkolni/megosztani, amit előre is köszönök.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás