Mi váltotta ki ennek a cikknek a létrejöttét? Sajnos már lassan heti szinten találkozok olyan esetekkel, ahol egy ismeretlen helyen készített tuning után nálunk köt ki az autó. Vagy azért mert az autó a tuning óta fura dolgokat művel és a chiptuningot készítő mester szerint a program jó és az autóval van gond, nem is foglalkozik tovább az autóval, vagy egyszerűen nem is érhető el többé. Az ilyen és ehhez hasonló estek jelentősen rombolják azt, amiről a chiptuning valójában szól, egy fékpadon az autóra hangolt OPTimalizált beállításról.

Hogyan lehetsz profi chip tuning mester

Hogyan legyünk profi csiptuningosok?

Ha már kellően sokat olvastad a netet a témában, biztosan tudod, hogy kis hazánkban már nagyon sok és napról-napra egyre több „nagy tudású”, „profi”  és egyéb titulusokkal ellátott szakember és tuningműhely nő ki a föld alól. Hirtelen az egyik napról a másikra válnak rengeteg tapasztalttal bíró és profi háttérrel rendelkező „műhelyekké”. Az egyik nap még az élet teljesen más területén, vízvezetéket szerelnek, tűzet oltanak, villanyt szerelnek, autót mosnak, a másik napon meg már profi chiptuning műhellyé válnak. Valószínűleg sokat hallhatták kiskorukban József Attila versét „Tűzoltó leszel s katona!Vadakat terelő juhász!„,de a lényeg a végén van: „Aludj el szépen, kis Balázs.”

Félreértés ne essék, nem más szakmákat degradálok, de én sem állok neki vízvezetéket, vagy villanyt szerelni, mert tudom, hogy nem értek hozzá, inkább szakembert hívok és gondolom annak sem örülnél, ha az égő házadat az olcsó kínai locsolótömlőmmel oltanám, mindenféle szakmai tudás nélkül.

A környezetemben is tudok több olyan autószerelő műhelyről, ahol az olajcsere mellett, már profi csiptuningot is vállalnak. Így ha az olajcsere után még van 10 perced, akkor rittyentenek egy tuti programot az autódra.

Az interneten és a közösségi fórumokon is szinte minden nap belefutok újabb és újabb profi vállalkozásba. Honnan tudom, hogy profik? Onnan, hogy a nevük, vagy a szolgáltatásuk (mert, hogy olyan is van) előtt olyan jelzők állnak, mint : „Pofi”, „Profi háttérrel”, „Rengeteg referenciával rendelkező”.

A minap is belefutottam egy új hirdetésbe, ahol szintén profi chiptuning beállításokat kapsz, „profi nagy tapasztalatú és nagy referenciájú” háttérrel 1990 óta. Az elektronikus vezérlések még meg sem jelentek, de valaki már akkor chiptuningolt, de csak most derült ki, idáig underground működött. A legérdekesebb  az, amikor a „szolgáltatások” listájában a következőket látom: „Chiptuning javítás”, azaz a mások által csinált rossz tuningot jobbra csinálják és „File service”, azaz, ha van otthon egy olcsó kínai hamisítvány eszközöd, (mint általában nekik is) amivel fel-le tudod tölteni az autódról a programot, akkor csak el kell küldened hozzájuk a letöltött szoftvert és a válaszban már kapod is a profin, az autódra hangolt beállítást. Jó mi? (A rossz választás lélektanáról majd később.)

Szeretnél Te is profi lenni a szakmában?

Most megmutatjuk, hogyan lehetsz Profi csipsztuningos.

1.Lépés: válassz egy jó nevet. Ne aggódj, mivel úgyis csak feketén működsz majd, így nincs szükség utánanézni, hogy valaki használja-e már a nevet. Tölts le egy jó kis képet, valami vagány verdáról, ami majd a hirdetéseidben megjelenik, ne felejtsd el mellé irkálni a “szolgáltatásokat”, a “File service” és a “Chiptuning javítás” ne maradjon ki!

2.Lépés a profivá válás: Ez a legfontosabb lépés, ezt ne rontsd el! A kitalált név elé biggyeszd oda , hogy PROFI.

Ennyi, már be is léptél a profik népes táborába.

A további lépések, már nem nehezek.

Teljesítménymérő pad sufni tuning módraVegyél egy kínai hamisítvány műszert, de ne túl drágát, max.15.000Ft értékben, hogy ki tudd olvasni az autók vezérlőjét. Diagnosztikai műszert ne vegyél, az teljesen felesleges, hiszen te chiptuning profi vagy, nem pedig diagnoszta. Azok a sok minden számok, meg adatok neked úgy sem mondanak semmit, csak összezavarnának. Csatlakozz minél több fórumba, ahol a hozzád hasonló „profik” osztják egymásnak az okosságokat. Így, ha elakadsz, akkor lesz kiktől tanácsot kérned, a sok „nagy tudású” szívesen segít és teszteli le általad és rajtad keresztül az ügyfeled autóján a beállítást. Ha nem lesz jó, akkor legfeljebb kérdezel mástól. Szükséged lesz még crackelt szoftverekre is, hogy dolgozni tudjál, lehetőleg ezek közül is olyat szerezzél be, ami megmutatja, hogy mi hol van a programban. Bár ezek semmire sem jók, de a színei és a látványa miatt a célodnak pont megfelelnek. Erre egyáltalán ne költsél, csak töltsd le az internetről.

Figyelned kell a referenciára is, így a garázsod előtt elhaladó összes autóról készíts fotót, mintha nálad lettek volna. Vigyázz! El ne üssenek közben!

Teljesítménymérés vicces szoftverekkel

Teljesítménymérés vicces programokkal

Sajnos mindig lesznek elégedetlenkedők, akik számokat szeretnének hallani tőled. Lehetőleg minél nagyobbakat mondjál, nem baj, hogy a valóságban ez lehetetlen, de hát úgy sem lesz teljesítménymérő padon a munka. A vizuális típusoknak szerezz be egy szoftvert, ami a beállításaid alapján kikalkulál egy teljesítményt és mutogasd azt, de találsz olyat is, ami még teljesítmény és nyomaték görbét is kirajzol neked az elméleti számok alapján. Az már majdnem fékpad!

A marketing is nagyon fontos!

A jól felszerelt, régóta működő műhelyeket minden esetben savazd, amennyire csak tudod. Használhatod a következő szavakat és mondatokat:

„Csak lehúznak, ha odamész”. „A feléért én is megcsinálom és sokkal jobban.” Ha az adott műhelynek teljesítménymérő padja is van, akkor alkalmazhatod ezeket a mondatokat is az elbizonytalanításhoz: „A saját fékpadján mindenki azt mér, amit akar.” „ Egy igazán profinak nem kell fékpad.” Vagy csak egyszerűen használd a „ja ott szarul dolgoznak” kifejezést. Ezzel kellően előkészítheted a terepet. Most már közölheted a kedves ügyféllel a számokat, amit hallani szeretne és hogy milyen jó is lesz ez neki és már készen is vagy, Profi lettél.

Természetesen a gond nem azzal van, hogy más is szerencsét próbál a szakmában, hanem az ebben a mondatban is fellelhető három szóval, amiből kettő Téged is érint, ha rosszul választasz: „szerencsét” és „próbál”. Ugye nem szeretnéd, ha a te autódnál ez a két szó elhangozna?

Ne válj tesztpilótává, mert rosszul dönteszMárpedig, ha nem vagy kellően körültekintő, akkor nagyon könnyen a saját autód tesztpilótájává válhatsz.

A harmadik szó a „szakma”, amit az önjelölt csipmesterek jelentősen rombolnak. Néhány rosszul megírt program és máris terjed a hír, hogy a chip tuning káros az autóra. Néhány példát erre itt olvashatsz: Sufnituning esetek

A legtöbb új profi chiptuning mester az utóbbi 1-2 évben bukkant fel. Tudod miért? Mert a kínaiaknak mostanra sikerül feltörni a hivatalos eszközöket, így nem szükséges megvenni az eredeti berendezést több millió forintért, elég egy olcsó hamisítvány (ami ha szerencséd van, akkor a te autódon éppen működik és túléli motorvezérlő csere nélkül. Ha nem akkor csak venned kell egy újat és indulhat az újabb próba.), crackelt szoftverek és persze az autód és már indulhat is a próba. Sajnos a kínaik csak a klón eszközt tudják adni, tudás és tapasztalat nem jár hozzá! Ha már tapasztalat, akkor könnyen kiszámolhatod, hogy mennyi tapasztalattal (tudással) rendelkezik a fiatal, aki a garázsában, vagy egy benzinkút parkolójában megtuningolja az autód egy ilyen hamisítvánnyal. 

Mielőtt döntesz, alaposan nézd meg, hova kerül majd a féltett autód!

Chiptuning ámokfutásEgy kis frissítés! A cikk megjelenése óta egy páran úgy látszik magukra vették az a bizonyos inget. Ki lettünk zárva több facebook csoportból is, ahol a fent leírt jelenség megfigyelhető. A speciálisan chiptuning témában indult oldalról, ahol az újdonsült kollégák próbálgatják szárnyaikat (az autódon). Egyes autós oldalakról, ahol az admin is próbálkozik a dologgal, több más szolgáltatása mellett és ha megjelenik, valaki aki persona non grata, akkor nemes egyszerűséggel kitiltja. Ezzel nincs baj, ha egy céges oldalról van szó, ami egy adott cég, vagy szolgáltatás reklámozására szolgál és a kezdetektől úgy is indul, de alapból ezek az oldalak úgy indultak és úgy gyűjtötték a tagokat, mint a téma iránt érdeklődők oldala, majd mikor elég sokan csatlakoztak, hirtelen szép csöndben egy egyszemélyes reklámfelületté alakultak.

Szeretném még egyszer hangsúlyozni, hogy akinek nem inge az NE…

Ha tetszett az írás, kérlek lájkold/oszd meg. Köszönöm

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás