Már többször belefutottam ehhez hasonló történetekbe, mint ez a mostani is.

Az alap történet az, hogy a szakszervizből, vagy szalonból kikerülő autóknál megfűzik a kedves Ügyfelet, hogy rakasson az autójába egy pár lóerőt. Az egyik esetben ez abból áll, hogy a már említett tuningdobozok egyikét beszerelik az autóba és eladják az Ügyfélnek, mint “gyári tuning”.  A másik esetben pedig a műhelyben egy önjelölt chiptuning mester maga készíti el hozzá a “gyári tuningot”.

Tehát, az Ügyfél megkapja az ígért “gyári tuningot”. Kételkedni nincs oka, hiszen a szakszervizben szerelték be és még garancia is van rá. A bizalom 100%, az elégedettség változó.

honda_crv_chiptunign

Jelen esetünkben egy HONDA CR-V 2.2I-CTD típusról van szó, amelynek a tulajdonosa azért keresett meg minket, mert egyrészt kíváncsi volt az autó teljesítményére és másrészt pedig nem érezte azt a várt teljesítményt, amit szeretett volna.

Az Ügyfél az autót a Benelux-államok egyikében vásárolta újonnan és a plusz lóerőket is ott szerelték be a szakszervizben. Ebben az esetben nem egy tuningbox beszerelésről volt szó, hanem magát a szoftvert írták át az autóban, azaz egy chiptuningot kapott.

Gyári Honda Chiptuning…jól hangzik ugye?

Honda CRV gyári chiptuning

Az autó megérkezett és lemértük. Az eredmény : 145LE/335NM. Nem túl fényes eredmény a gyári 140LE/340NM ismeretében, de ne vonjunk le messzemenő következtetéseket. Ebben a pillanatban ugyanis még csak egy adat van a birtokunkban, mégpedig a tuning utáni állapot. Pedig a fontosabb adat a gyári állapotban mérhető teljesítmény adatok. Ennek ismeretében tudunk bármit is mondani az autó állapotáról, illetve a chiptuning eredményéről. Hiszen az is előfordulhat, hogy az autó az eredeti szoftverével sem teljesíti a gyári adatokat.

Így a javaslatom az volt, hogy állítsuk helyre az eredeti állapotot és mérjünk egyet ismét a DYNO fékpadon. Kis idővel sikerült megszerezni az eredeti tartalmat az autóhoz, ami nem volt egyszerű, lévén, hogy a programot külföldön írták és töltötték fel az autóra.

Következhetett az újabb teljesítménymérés, most már az eredeti állapotban. A következő ábrán látható a két teljesítmény mérése. A folyamatos vonal az original szoftverrel, a szaggatott vonallal pedig a “gyári” tuningnak eladott beállítással. A “gyári” tuning adatok: 144LE/357NM, azaz ha jók akarunk lenni, akkor ez +22NM.

honda chiptuning dyno teljesítménymérés

Original vs “Gyárinak” kikiáltott tuning

Mivel az Ügyfél mindenképpen szeretett volna egy erősebb és jobb beállítást, így a kérésének megfelelően optimalizáltuk a motort.

honda chiptuning dyno teljesítménymérés optimalizált

Original vs AET CHIPtuning

A végeredmény: 181LE/407NM. Többek között ezért is hangsúlyozom mindig, a teljesítménymérés fontosságát.
A teljesítmény mérés nélküli tuningnak lehetnek egyéb buktatói is! Bővebben >>>

Ha tetszett a cikk, akkor itt tudod lájkolni/megosztani, amit előre is köszönök.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás