CL600_tuning_performance_AET_CHIP_TAT_Hungary

Egy kis izmosításra érkezett hozzánk egy bestia. 🙂 Ránézésre nem tűnik túl vad gépezetnek. A formája alapján beleillik a többi hasonló korú Mercedes formavilágába. Azonban, ha felnyitjuk a motorháztetőt, egyből “arcon vág” a brutális motor.

Mercedes CL600
V12, vízhűtéses Bi-Turbo
Gyári adatai: 500LE/800NM
Vmax: 250km/h

A gyári adatai is elég impozánsak, de a kisebb hardveres  átalakításoknak köszönhetően a gyári adatokat is felülmúlta. Az autót a teljesítményének megfelelően rögzítettük a teljesítménymérő padunkon, majd a kalibrálások és tesztfutások után indulhatott a teljesítménymérés.

Az autó lemérése nem volt egyszerű feladat, de pár tesztfutás után már “rutinosan” kezeltük a szörnyeteget. 🙂

CL600_dynoproject_chiptuning_tat_AET_Chip

A fékpadon mért adatok: 534LE/870NM

Kezdésnek nem rossz.

Mercedes CL600 DYNO plot

Mercedes CL600 DYNO mérés.

A műszerek és az AFR (benzin-levegő keverék összetétel ellenőrző) szonda elhelyezése után következhetett a lényegi munka.

CL600_AFR_Chiptuning_Dyno_optimalizalas_AET_CHIPTUNING_TAT_hungary

Beállítás AFR szondával fékpadon

A V12-es motorteréből kibányásztuk a motorvezérlőegységet.

Mercedes CL600 kicsit zsúfolt motortere

Mercedes CL600 kicsit zsúfolt motortere

Több “V”-elrendezésű motornál 2db motorvezérlőt alkalmaznak, hengersoronként 1-1db-ot. Ebben az esetben a mérnökök 1db ECU-t alkalmaztak. A motorvezérlő belsejében viszont kétfelé bontották a vezérlést. Így lényegében ugyanúgy duplán kell vele dolgozni.

Motorvezérlőegység szétbontva a dupla memória sorral.

CL600 Motorvezérlőegység szétbontva a dupla memória sorral.

Munkában…

Mercedes CL600 Chiptuning folyamatban

CL600 Chiptuning folyamatban

A program kiolvasása/módosítása és feltöltése után a motor “agyát” visszaszereltük a helyére, majd következhetett az újabb mérés és ellenőrzés.

CL600 DYNO AFR log

CL600 DYNO AFR log

A végeredmény egy még brutálisabb erő.

Mercedes CL600 AET CHIPtuning DYNO plot

Mercedes CL600 AET CHIPtuning DYNO mérés

A végeredmény: 619LE/964NM  és Vmax+, valamint egy nagyon szép lefutású nyomatékgörbe.

CL600 DYNOHa tetszett a cikk, akkor itt lent tudod lájkolni és megosztani.

Köszönöm.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás