Teljesítménymérő padon : Opel Astra J 1.7CDTI 125LE (hasonló motorral szerelték a Meriva, Corsa és Zafira modelleket is)

Gyári adatai :125LE és 280NM

Egy újabb tuningboxot (k….l) sikerült tesztelnünk, jelen esetben egy Opel Astra J 1.7CDTI 125LE az “áldozat”. Az autóba DENSO típusú vezérlőegységet szereltek, melynek a programozása nem egyszerű, valószínűleg ezért került bele a “varázsdoboz”. Az Ügyféllel folytatott telefonálás során megegyeztünk abban, hogy a box marad az autóban és lemérjük a teljesítménymérő padon az általa produkált értékeket. Az autó rendben megérkezett, következhetett a teljesítménymérés, először a tuningboxal.
Az eredmény:127LE és 310NM , ami valamivel a gyári értéken felül volt. Azonban meg kell jegyezni, hogy a kiindulási értékek, azaz az originál állapotban produkált adatok is fontosak, hogy legyen mihez viszonyítani. Ugyanis nagyon kevés autónál lehet pontosan gyári értékeket mérni, azok mindig vagy fölötte, vagy alatta vannak. Ezért nehéz teljesítménymérés nélkül állítani egy autóról, hogy az ennyi lóerő és az elvégzett módosításról, hogy az annyi, amennyi.
Ezért lemértük az autót a tuningbox kiszerelése után is, gyári állapotban.
A kapott értékek: 118LE és 277NM. A két görbét összevetve, látható volt, hogy valamennyi teljesítmény növekedést okozott a tuningbox, nyomatékban is kapott +30-33NM-t, de sajnos csak magasabb fordulaton, nem pedig a “hasznos” tartományban.

Opel Astra J gyári érték

Opel Astra J gyári érték

Tuningbox értékek

Tuningbox értékek

Ennek fényében kezdtünk neki  a munkának. A vezérlőegység kiszerelése és szétszedése után látható volt, hogy valaki már próbálta programozni. Az Ügyfél elmondta, hogy volt már az autóval egy helyen  (hogy hol, az most nem lényeg), ahol próbálkoztak vele, de valamiért nem sikerült. Mivel az előző helyen nem rendelkeztek teljesítménymérő paddal, így feltételezem, hogy már a vezérlőegység kiolvasásánál elakadtak, nem csak a módosítással nem boldogultak.
Az autóban DENSO vezérlő van, amit egy kicsit körülményesebb programozni. A szoftver kiolvasása után világossá vált, hogy szerencsére az eredeti program van az autóban.(Ez a könnyebb eset, annál, mikor valaki próbálkozik valamivel, de nem igazán sikerül és egy kusza összevisszaságot hagy maga után).
Szóval, nekiláttunk. Egy pár vezetéket rá kellett forrasztani a művelethez 🙂

Módosítás után ismét lemértük az autót. Az eredmény : 163LE és 340NM, ami az originál állapothoz képest +45LE és a hasznos tartományban  60-80NM növekedés. Videó a mérésről:

Opel Astra J Denso

Denso vezérlő programozása. FRISSÍTÉS! Ezek a vezérlők már OBD csatlakozón keresztül programozhatók, már nincs szükség a kiszerelésükre!

Chiptuning értékek

Chiptuning értékek

Opel Astra J 1.7CDTI Teljesítménymérés

Opel Astra J 1.7CDTI Teljesítménymérés

 

Videó a teljesítménymérésről

Opel Astra J Chiptuning

Divider

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás