Mi tart ennyi ideig? Azért ‘tököltök’ vele annyit, mert bénáztok?  🙂 – Miért gondolom, hogy egy optimális beállítást csak méréssel lehet elvégezni? Az elmélet és a gyakorlat nem mindig egyezik, ezért kell több idő az autó teljesítménymérő padon való beállításánál. Pl.: Íróasztal chiptuning időigénye 1-max.2 óra, ugyanez mérésekkel, optimalizálva min.2-4 óra!

Ha most mégis azt mondod, hogy márpedig a vérprofi chiptuningos haverszomszéd teljesítménymérés nélkül is pontosan megmondja, hogy mekkora az autód teljesítménye és pontosan be is tudja állítani, a kívánt értékeket, akkor fölösleges tovább az oldalon maradnod.

OPTimális teljesítmény

Vegyünk példának egy normál esetet. Ha bejön hozzánk valaki és nem versenyre akarja felkészíteni az autót, vagy egyéb extra kívánsága van, hanem csak egy normál teljesítmény növelő chiptuningot szeretne, fogyasztás csökkentéssel egyben, akkor alapból az Optimális beállítást fogja kapni. Azaz azt a beállítást, melynél a megnövekedett teljesítménnyel és nyomatékkal egyben a fogyasztás csökken. Ahhoz, hogy ezt a pontos egyensúlyt megtaláljuk, mérni kell! Az optimalizálás fontos feltétele a mérés!

Hogyan?

Profi chiptuning referencia teljesítménymérés 4x4 dyno Dynoproject fékpad optimalizálás tuning fogyasztás csökkentés

4×4 DYNO a legtökéletesebb beállításokhoz.

Az autó kap egy olyan szoftveres beállítást, amit alap esetben állítunk az adott típuson, majd az eredményt lemérjük teljesítménymérő padon, közben a diagnosztikai csatlakozóra kapcsolt  műszerrel is figyeljük az autó által küldött jeleket. Kielemezzük a teljesítménymérés és a műszerek adatait. Ha az eredmény a várt teljesítményt mutatja és a műszerekkel mért többi adat is megfelelő, akkor lényegében végeztünk…DE, mivel minden autó másképpen reagál egy adott beállításra, ezért a legtöbb esetben a kapott teljesítmény adtok jelentősen eltérhetnek. Abban az esetben is, ha megközelítőleg a várt eredményt kapjuk, még lehetőség van tovább finomítani az autón.

Ezért az esetek többségében végzünk egy újabb beállítást, finomabbra állítva a motort (kevesebb üzemanyag, más befecskendezési idő stb..), majd ismét lemérjük teljesítménymérő padon és műszerekkel. Újabb értékelés…és így tovább.

Előfordul, hogy 4-5 beállítást is végzünk a tökéletes eredmény eléréséhez.

Ha ‘okádja magából a füstöt’ – chiptuningolt autót látsz, biztos lehetsz benne, hogy nem lett rendesen beállítva és lemérve. A teljesítményméréses tapasztalat az, hogy megközelítőleg ugyanaz a teljesítmény, egy finomabb, ‘nem füstölős beállítással’ is hozható. Hiszen, ha belegondolsz a fekete füst, elégetlen üzemanyagot jelent, ami lényegében csak felesleges üzemanyag többlet.
Divider

 
Chiptuning lépései Ahogy mi csináljuk Ahol hamarabb végeznek
Az autó és annak motorjának szemrevételezése, rövid állapotfelmérés. Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlottChiptuning ahogy kell
Műszeres hibakód lekérdezés Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlottChiptuning ahogy kell Jobb esetben igen, de ha sufni tuning, akkor még ez sem.
Adatok gyűjtése menet közben, számítógéppel a teljesítménymérő padon, vagy kint az úton. A lementett adatok elemzése. Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlottChiptuning ahogy kellHa a műszeres hibakód lekérdezés elmarad, akkor biztos lehetsz benne, hogy akkor ez a lépés teljesen kimarad.
Teljesítménymérés fékpadon. A lementett adatok összevetése a teljesítménymérés eredményével. Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlott Minek is az a drága teljesítmény mérő pad, mikor saccolni is lehet.
A motorvezérlő szoftver kiolvasása-visszaírása OBD-n keresztül. Chiptuning ahogy kell Chiptuning ahogy kellEz a használt eszköztől függően nagyjából egyforma idő.
A motorvezérlő kiszedése-visszaszerelése, annak szétszedése és a program kiolvasása.(Ha nem OBD-n keresztül megy). Chiptuning ahogy kell Chiptuning ahogy kellEz is nagyjából egyforma idő, bár nagyobb gyakorlat esetén lehet nyerni pár percet.
A vezérlőszoftver módosítása, program átdolgozás. Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlottChiptuning ahogy kellHa előre elkészült program, vagy internetes program, vagy ami a legrosszabb, ha egy másik autó szoftvere kerül fel, akkor ezzel sem megy az idő.
Optimalizált program feltöltése utáni teljesítmény mérés és adatgyűjtés, adatok elemzése. Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlott Nincs teljesítmény mérés. Mert minek?
A mérési eredmények elemzése után, ha szükséges, újabb állítás és teljesítmény mérés elvégzése.
Chiptuning ahogy kell Chiptuning nem ajánlottOptimalizálási lépés, ez sincs, mivel nincs is mivel mérni.
Dynoproject 4x4 Synchro Dyno teljesítménymérés fékpadon chiptuning chip tuning csiptuning autó chip mielőtt döntessz kérj ajánlatot tőlünk is!

4×4 Synchro Dyno

Profi chiptuning referencia teljesítménymérés 4x4 dyno Dynoproject fékpad optimalizálás tuning fogyasztás csökkentés

Ford Ranger chiptuning

BMW 320D Chiptuning referencia

#BMW 320D Gyári adatok: 163LE/340NM Mért adatok:153LE/315NM Elég szépen sikerült javítanunk a gyengécske nyomatékán. Sokkal hamarabb megjön a nyomaték,…

Bővebben

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás