Piggyback Tuningbox (ECU) működése és tesztelése

Piggyback Tuningbox (ECU) működése és tesztelése

Úgy gondolom, eddigi írásaimból kiderült, hogy nem tartozok a tuningbox kedvelők társaságába, ismervén a működésüket, de most szót ejtek egy másfajta rendszerről. Ez pedig az ún. Piggyback vezérlők. Ezeknek a “tuninboxoknak” a mérete is szembetűnő a hagyományos tuningboxokhoz képest. (Azonban óvakodjunk a báránybőrbe bújt farkastól! Ha egy “hagyományos” 2-3 vezetékes tuningboxot egy nagyobb dobozba csomagolnak, az attól még nem lesz piggyback. 🙂 ) Ez a kiegészítő vezérlő elvben hasonlóan működik, mint a hagyományos tuningbox, azaz a gyári motorvezérlőbe jutó jeleket hamisítja meg, azonban szembetűnő a bemenő és kijövő jelek/vezetékek száma. A kiegészítő vezérlőbe az eredeti gyári vezérlő összes csatlakozója be van kötve és innen vissza a gyári csatlakozó helyére. A lenti képen látható, hogy ez nem egy egyszerű 2-3 vezetékes tuningbox. A kép egy kicsit bonyolultnak tűnhet a sok kábel miatt, de leegyszerűsítve a lényeg, hogy a motor és a gyári motorvezérlő közé beiktatjuk a piggyback ecu-t.

Többvezetékes Piggyback Tuningbox

Többvezetékes Piggyback “Tuningbox”

A működése pedig annyiban hasonló, hogy “ráül” az eredeti vezérlőegység által kapott jelekre és ezeket módosítja. Nem csak egy jelet módosít, hanem többet. Ezzel már valamivel jobb eredmény érhető el, de a tökéletes megoldást csak a teljesen különálló egyedi, programozható vezérlőegység nyújtaná. (Ezekről a különálló vezérlőkről majd később írok.)  A piggyback “dobozok” ára is nagyobb a kistestvérekénél. Ezek induló ára  200.000 Ft körül kezdődik.

A tesztalanyunk ebben az esetben egy Toyota Hilux 2.5 D4D típus. Az autóba anno azért került a piggyback, mert abban az időben még nem lehetett megoldani ezeknél a típusoknál a rendes szoftveres chiptuningot. (szerk. megj. : már lehet.. http://ecotuning.hu/toyota-es-lexus-tipusok-chiptuningja-mar-obd-csatlakozon-keresztul-is/ )

Az autót lemértük a tuningbox-al és nélküle. A teljesítményben hozott eredmények +14LE és +30NM +némi kis füst 🙂

Gyári állapotban mért értékek a fékpadon tuningbox nélkül.

Gyári állapotban mért értékek a fékpadon tuningbox nélkül.

Piggyvback ecuval teljesített értékek a fékpadon

Piggyvback ecu-val teljesített értékek a fékpadon

Az adatok magukért beszélnek és jelen esetben egy “komolyabb” tuningboxról van szó, nem egy hagyományos rail tuningboxról, ami csak a befecskendezési nyomást emelné meg és egész biztosan nem tudná hozni még ezt a teljesítményt sem.

 

Piggyback_Tuningbox_teszt

Piggyback ECU Tuningbox teszt

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás