Teljesítmény mérés? Minek?

Chiptuninggal foglalkozók/próbálkozók száma:1000+
Chiptuninggal is foglalkozó műhelyek száma:300+
Teljesítménymérő fékpaddal is rendelkező tuningműhelyek száma <10
4×4 Teljesítménymérő fékpaddal rendelkező chiptuning műhelyek száma:4

Ha már kellően sokat olvastad a netet a témában, biztosan átestél azon az agymosáson, mely szerint a fékpad teljesen felesleges és csak arra jó, hogy átvágják vele a kedves Ügyfelet. Azt sugallva, hogy ahol teljesítménymérő pad van, ott arra készülnek, hogy jól átverjenek.

Ebben a cikkben azokról az érdekes véleményekről elmélkedünk egy kicsit, melyek szerint a teljesítmény mérésére a chiptuning, az optimalizálás, a finomhangolás és egyéb módosítások során teljesen felesleges.

Dynoproject 4x4 Synchro Dyno teljesítménymérés fékpadon chiptuning chip tuning csiptuning autó chip mielőtt döntessz kérj ajánlatot tőlünk is!

Dynoproject 4×4 Synchro Dyno

Tőlem már megszokhattátok, hogy görcsösen ragaszkodok a teljesítmény mérőpad használatához és egyáltalán minden egyéb műszeres méréshez a munkám során, mert szerintem és a műszeres mérések tapasztalata szerint is CSAK műszerekkel visszaellenőrzött mérésekkel lehet tökéletes munkát végezni és elkerülni a hibákat, a véletlen bakikat! A motor működési karakterisztikáját, nyomaték lefutását és a módosítások során bekövetkező változásokat, csak egy olyan objektív teljesítmény méréssel lehet nyomon követni, ahol egymásra lehet vetíteni az egyes módosítások után jelentkező nyomaték lefutási görbét. Mondhatod, hogy nem így van, mert kint az úton is lehet érezni a változást. Igen biztosan így van, érezni fogsz valamit, de nem tudod, hogy pontosan mit, így ha jó sofőr vagy, akkor a +10Nm változásra is nagyon könnyen azt mondhatod, hogy nagyon jó lett, ha kevésbé, akkor a +40Nm-re meg azt, hogy semmit nem érzel, de finomra hangolni és az egyes beállítások közötti különbséget és az apróbb finomításokat csak a fékpad fogja kijelezni.
Arról se feledkezzünk meg, hogy a pszichés hatás is közrejátszik egy ilyen beállítás során. Volt már nálunk olyan Ügyfél, aki megcsináltatta a tuningot máshol, de lemérni nem tudták a munkát, mert nem volt fékpad. Az Ügyfél elmondása szerint valamivel jobb lett az autó és kevesebbet is fogyasztott azóta. Aztán a fékpadon kiderült, hogy a változás 0, azaz nulla, de mivel hinni akarta és ahol csinálták, ott is elmondták neki a nagy számokat, így az érzés is megjött. Itt találsz pár cikket ebben a témában: http://ecotuning.hu/teljesitmeny-meres-nelkuli-chiptuning/

Teljesítmény mérés nélkül valóban azt kapod, amit szerettél volna?

Szóval szerintem mérni, mérni, mérni.

Azért nézzünk meg egy pár más véleményt is.

Én alapvetően egy toleráns, megértő típus vagyok, így meghallgatom mások véleményét is, aztán vagy úgy gondolom, hogy , hmmm van benne valami, vagy nevetek egy jót és „elengedem a dolgot”.

Az összegyűjtött idézetek különböző fórumokról és közösségi felületekről származnak, ahol már szinte szabadkőműves csoportokká alakult lelkes amatőrök adnak tanácsot egymásnak, de rosszabb esetben, már a fórumokon szerzett „tudásból” profitálni próbálva autót is vállalnak. A legtöbb esetben az autós szakmától távol álló szakmákból érkeznek az újdonsült autós tuning szakemberek, a szakácstól a kőművesen át a vízvezeték szerelőkig.

Ha már itt tartunk, bontsuk ketté a teljesítménymérést ellenzők brigádját.

Az egyik, amit már említettem a szabadkőműves alakulatok, ahol a tudás és a mérési tapasztalat hiányában mondják azt, amit mondanak. Rendben mindenkinek szíve joga. (Persze a saját autóját azért fékpadon méretik.
http://ecotuning.hu/hogyan-lehetsz-te-is-profi-chip-tuningos-most-megmutatjuk/

A másik, ami számomra érthetetlenebb néhány szakmabeli véleménye erről a dologról.
Ahol van teljesítménymérőpad ott tudják és biztosan tapasztalták, hogy enélkül nem lehet tökéletes beállítást végezni. Ha őket megkérdeznénk, valószínűleg osztanák a véleményemet. De ha megnézzük a nagyobb külföldi cégeket, van, hogy 2-3 teljesítménymérő paddal is rendelkeznek VAJON Miért? Gondolom azért, mert nem értenek eléggé hozzá, hogy mérés nélkül is betudják állítani. Vagy mert az új fejlesztések eredményét képtelenek megjósolni.

Na de lássunk néhány szösszenetet: Találtam egy pár frisset, azokat idézem először, egy-kettőbe már biztosan belefutottál ezek közül:

Teljesítménymérő pad sufni tuning módra

Teljesítménymérési lap vicces szoftverekkel generálva.

„Nem a pad alapján kell jó chipet írni. Arra tökéletesen elég egy jó szimulátor szoftver, ami leszimulálja a végeredményt”

Ha csak elméleti síkon mozgunk, akkor szerintem maradjon minden csak elméletben.

Egy fórumon, arra a bejegyzésemre, hogy “a teljesítménymérés nélkül csak találgat az ember, de nem tudja pontosan, hogy hogyan reagált az autó”, ez volt a válasz:
„Csak az találgat, aki nem tudja mit csinál”
„Egy jó tuningos, aki tudja mit csinál nem kell pad. A beállításokból tudja mi mennyi lesz.”
Meghajlok a tudás előtt, de tényleg.

„csak épített autóhoz kell a mérés, utcai autóhoz nem”
Ezt sajnos megint csak méréssel tudnám cáfolni, de azt ugye nem szeretjük.

„A padon is átvernek”, vagy „Csak a független helyen való mérés ad pontos adatot”.
Igen, ez valóban életszerű. Valaki azért fektet be több tízmillió forintot egy mérőrendszerbe, hogy utána jól átvágja a kedves Ügyfelet. Mert ugye nem lenne egyszerűbb nem elkölteni ezt a rengeteg pénzt, inkább kérdezzük meg a kedves ügyfelet, hogy hány lóerőt szeretne…na ez most pont annyi, a viszont látásra. Megspóroltunk egy csomó pénzt, időt és mindenki elégedett.

Vagy, ha az ügyfél nagyon ragaszkodik a számokhoz, akkor adni kell neki, egy pár ezer forintos szoftver által generált teljesítménygörbét, azt menjen…

Teljesítménymérés vicces szoftverekkel

Folyt.köv…

Azért gyakran elgondolkodom azon, hogy igazából a teljesítményméréssel csak a saját munkámat nehezítem meg. Mivel több idő megy el egy autó beállítására méréssel, ráadásul ha többet kell állítani, mert nem megfelelő az autó nyomaték lefutása, vagy egy finomabb beállítást készítünk, akkor ez hatványozódik. Mi minden autóra és beállításra időt szánunk, hogy tökéletes legyen, ezért van, hogy nálunk egy nap általában csak kettő autót tudunk elvállalni a 3-4-5 helyett.

Igen, előfordulhat, hogy nem azokat az értékeket fogod látni a teljesítmény mérés után, amit szerettél volna, mert az autód állapota nem olyan, ami azt megengedné, vagy a beállításoknál már elértük az ésszerű határokat és az autó már nem úgy reagál rá, DE ez a valóság. Nálunk nem fogsz valótlanul nagy számokat hallani. Ha érdeklődsz, akkor is csak a reális lehetőségeket fogod hallani, még ha az alatta is van az általad remélt adatoktól. Csak a számok alapján dönteni nem helyes.

Ehhez találtam egy nagyon találó képet az interneten, ami pont ehhez a témához passzol és nagyon jellemzi az emberi társadalmat.

Te melyik sorba állsz???

melyiket-valasztod-teljesitmenymeres-vagy-radumalas

Még valami, amin nem árt elgondolkodni:

Rendben, megcsinálod az “öreg” 20 éves TDI-ket teljesítménymérő pad nélkül, mert úgy gondolod, hogy azoknak már mindegy (én nem így gondolom), DE…

Mi van az újabb autókkal?

Hogyan lehet kifejleszteni a szoftvert egy új típusnál, teljesítménymérő pad nélkül?

Hogyan lehet tudni az újabb és újabb fejlesztésű autóknál, hogy mit és mennyit kell állítani az optimális és egyéb beállításokhoz, ha nincs lemérve minden egyes módosítás után? Kint az utcán?

Egyáltalán hogyan lehet finomra hangolni a beállítást?

Honnan lehet szerezni a tapasztalatot? Szubjektív véleményekből?

Honnan lehet tudni, hogy az autó milyen állapotban van? Ugyanis a teljesítménymérés során nagyon sok érdekes dolog is kimutatható, amit kint az utcán lehet, hogy meg sem érzel.

Ezért én továbbra is azt mondom, hogy mérni, mérni, mérni…

Ha tetszett a cikk, akkor kérlek lájkold és oszd meg. Köszönöm

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás