Sportlégszűrő / Direkt szűrő teszt

sportlégszűrő tesztMár megszokhattátok tőlem, hogy állandóan szajkózom a teljesítménymérés fontosságát és a teljesítmény mérőpad szükségességét ebben a szakmában. Különösen igaz ez abban az esetben, ha valamilyen módosítást hajtanak végre az autón és itt most nem csak a chiptuning esetére gondolok. Mechanikus átalakítások során sem árt, ha mérésekkel  nyomon tudjuk követni az elvégzett módosítás helyes, vagy helytelen irányát. A következő mérés is ezt bizonyítja.

A sportlégszűrőknek mindig is mágikus hatást tulajdonítottak, lóerő növelő hatásáról ódákat zengenek. Nem kétlem, hogy van hatással a teljesítményre, mint azt a mérési görbén majd láthatjátok :-), de “hétköznapi” használatnál, nem biztos, hogy hozza remélt hatásokat, nem beszélve a szűrési képességről, ami nem biztos, hogy egyenes arányban van a “nyert” teljesítménnyel.

Az elmélet ugyebár az, hogy többlet levegőt juttassunk a motortérbe és ezt kihasználva tudunk egy jobb beállítással teljesítményt növelni. Nézzük az első tesztet egy ismert márkával, név nélkül :-). Az autó egy szívó benzines motor.Sportlégszűrő teljesítménymérés teszt

Egy kis magyarázat a mérési laphoz: a piros görbe a lóerő teljesítmény, a kék a nyomaték. A csillagozott vonalak mindkét esetben a második mérés, azaz a sportlégszűrővel mért adatok. Az eredményből jól látszik, hogy a nyert teljesítmény, csak a végfordulat közelében jelentkezik kb.+3Le (ha nagylelkűek akarunk lenni, akkor +4Le) értékben (egy 200Le autónál!!!), a hasznos tartományban dolgozó nyomaték lényegében változatlan. Egy kisebb köbcentis és teljesítményű motornál, nagyjából arányosan kikövetkeztethető  a nyert teljesítmény. Természetesen a megváltozott “öblös” motorhang miatt jóval erősebbnek fogjuk érezni az autót, de a valóság egy picit másabb. A jelenség hasonló a teljesítmény mérés nélküli chiptuning esetén, ahol pszichésen is jobbnak érzed az autót, de a valóságot sosem tudod meg. 🙂

Nézzünk egy másik autót, egy másik szűrővel. A második mérés egy turbódízel Opel mérése. Az erről készült régebbi cikket itt olvashatjátok: http://ecotuning.blogspot.hu/2012/07/mielott-atalakitasba-kezdesz.htmlSportlégszűrő teljesítménymérés teszt

Ezen a képen is a csillagozott görbe a sportlégszűrővel mért adat. Látható, hogy ebben az esetben a nyomaték még ráadásul negatív irányban is változott a várt irány helyett. Ez azért lehetséges, mert az autók fejlesztői igyekeznek a szívóoldalon fellépő nyomáslengéseket a lehető leghatékonyabban hasznosítani és úgy kialakítani a szívó oldalt, beleértve a légszűrő házat és kialakítását is, hogy a lehető legoptimálisabb legyen a levegő beáramlása. Ha a rendszer megbomlik, az egész beállítás változhat.

Ebből is látszik, hogy a teljesítménymérés nagyon fontos része a módosításoknak, legyen szó chiptuningról, vagy mechanikus átalakításokról. Ezért, mindig mérni,mérni,mérni!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás