Ford Transit 2.2TDCi régi köntösben, de már új szívvel

Ford_transit_2.2TDCI_100LE_New_Dyno_graph_chiptuning_referencia

Ford Transit 2.2TDCI 100LE. Régi köntösben, de már új szívvel. Az autó pont egy átmeneti időszakban készült. A felépítmény, még a régi Transit-ból való, a motorháztető alatt pedig már az új 2.2TDCI 100LEmotor. Ahogy már ezeknél a típusoknál megszoktuk, ez

Honda CR-V 2.2i-CTDI GYÁRI chiptuning…vagy mi. Dyno padon mérve.

Honda CRV gyári chiptuning

Már többször belefutottam ehhez hasonló történetekbe, mint ez a mostani is. Az alap történet az, hogy a szakszervizből, vagy szalonból kikerülő autóknál megfűzik a kedves Ügyfelet, hogy rakasson az autójába egy pár lóerőt. Az egyik esetben ez abból áll, hogy

Teljesítmény mérés hiánya és az átvágott Ügyfél.

VW passat teljesítménymérés nélküli tuningja

A következő eset sokaknak ismerős lehet. A mostani alany egy Volkswagen Passat 2.0PDTDI, a motorvezérlő Siemens Simos PPD. Az autó tulajdonosa a telefonban a következőket mesélte: kedvet kapott a chiptuninghoz, de mivel az autónak már egyéb apróbb gondjai is voltak,

BMW 330D “Nem számít, hogy füstöl, csak menjen!”

BMW 330D Füstöl mint egy gyárkémény

Már több helyen és fórumon találkoztam hasonló gondolattal. “Nem számít, ha füstöl csak menjen!” Sokan úgy gondolják, hogy ahol füst van, ott teljesítmény is. Én nem osztom ezt a véleményt, szerintem a füst, az csak felesleges, elégetlen üzemanyag. Előfordul, hogy

Opel Corsa OPC 1.6T Chip tuning fékpadon

Opel Corsa OPC AET Chip tuning tát

Opel Corsa OPC 1.6T 192LE Egy kis plusz rugalmasság szükségessége miatt érkezett hozzánk egy piros kis méregzsák. Az OPC már ránézésre is megkülönböztethető a hétköznapi társaitól. A formatervezők igyekeztek egy kicsivel vadabb külsőt adni az autónak. Úgy gondolom, ez sikerült

Audi A6 3.0TDI Ugyanaz a beállítás-két különböző autón és az eredmény

Ugyanaz az autó ugyanaz a beállítás teljesítménymérés DYNO fékpadon

“Megbízok benne, de azért ellenőrzöm”. Ismerős az idézet? Nem biztos, hogy szó szerint így szól, de a lényeg remélem érthető. Egy újabb gyakorlati példa a teljesítménymérés ellenzőinek. A tesztben két autó fékpadi mérése szerepel. Amiben megegyezik mindkét autó: Audi 3.0TDI

Lancia Phedra 2.2JTD Gyári Chip Tuning

Lancia Chiptuning

Az újabb áldozat a underground chip tuning világából. Lancia Phedra 2.2JTD 128LE változat. Az eset annyiban érdekes, hogy az Ügyfél tudomása szerint szakszerviz által kapott szoftveres módosítást az autó és mindezt ráadásul nem is itt Magyarországon, hanem külföldön. A történet

Mercedes CL600 Bi-Turbo Chiptuning project

CL600_dynoproject_chiptuning_tat_AET_Chip

Egy kis izmosításra érkezett hozzánk egy bestia. 🙂 Ránézésre nem tűnik túl vad gépezetnek. A formája alapján beleillik a többi hasonló korú Mercedes formavilágába. Azonban, ha felnyitjuk a motorháztetőt, egyből “arcon vág” a brutális motor. Mercedes CL600 V12, vízhűtéses Bi-Turbo

Audi Chiptuning tuning jóska módra.

Chiptuning hullámvasút tuningjóska módra a saját autódba biztos nem szeretnél ilyen tuningot.

Szereted a hullámvasutat? Én már gyerekkoromban sem szerettem. A gyomrom nem bírta. Mindig felfordult, ha felültem a szerkezetre, de hát “próbálkoztam” :-). Már akkor is a biztonságos, megbízható dolgokat szerettem. Így van ez most is a munkám során, ezért a

Teljesítmény mérés ? Az meg minek? Egy Profinak nem kell.

Teljesítmény mérés nélkül valóban azt kapod, amit szerettél volna?

Teljesítmény mérés? Minek? Ha már kellően sokat olvastad a netet a témában, biztosan átestél azon az agymosáson, mely szerint a fékpad teljesen felesleges és csak az amatőrök használják. Azt sugallva, hogy ahol teljesítménymérő pad van, ott arra készülnek, hogy jól

Hogyan lehetsz Te is PROFI Chip Tuningos? Most megmutatjuk.

Hogyan lehetsz profi chip tuning mester

Mi váltotta ki ennek a cikknek a létrejöttét? Sajnos már lassan heti szinten találkozok olyan esetekkel, ahol egy ismeretlen helyen készített tuning után nálunk köt ki az autó. Vagy azért mert az autó a tuning óta fura dolgokat művel és

Ford Ranger 2.5TD 109LE AET Chip tuning fékpadi beállítás

Ford_ranger_2.5TD_Chip_tuning_Dyno

Ford Ranger 2.5TD 109LE AET Chip tuning fékpadi beállítás Ebben az esetben a kérés a nagyobb nyomaték volt alacsonyabb fordulatszámon, mivel az autót főleg terepen, az erdőben használják, ahol gödörbe be-gödörből ki, a legfőbb menet.A fékpadi beállítással jelentős nyomatékot tudtunk

Ford Transit 2.2TDCI 85LE AET Chiptuning jelentős javulás

Ford_transit_motor_tuning_Dyno

Ford Transit 2.2TDCI 85LE AET Chiptuning jelentős javulás a teljesítményben. Gyári adatok: 85LE és 250NM Mért adatok DYNO fékpadon:88LE és 227NM Jelentős javulást tudtunk elérni a teljesítmény tekintetében, így az autó már könnyebben tudja húzni a nehezebb vontatmányokat is. Alapvetően

Volvo XC70 D5 185LE AET Chiptuning OPTimalizálás DYNO fékpadon

Volvo XC70 D5 185LE AET Chiptuning OPTimalizálás DYNO fékpadon

Volvo XC70 D5 185LE AET Chiptuning OPTimalizálás DYNO fékpadon Gyári adatok: 185LE és 400NM DYNO fékpadon mért adatok: 175LE és 404NM Az AWD hajtás kiiktatása után lehetővé vált a 2WD mérőpadon azt autó lemérése. AET Chiptuning OPTimalizált beállítás: 190Le és

Audi A6 1.9TDI 110LE AET Chiptuning

Audi A6 1.9TDI 110LE AET Chiptuning

Audi A6 1.9TDI 110LE AET Chiptuning Gyári adatok: 110LE és 235NM DYNO fékpadon mért adatok: 116LE és 228NM AET Chiptuning:140LE és 313NM A beállítástól fogyasztás csökkenés is várható. A DYNO fékpadi hangolássa és teljesítményméréssel kb.3 órát vesz igénybe, a helyszínen

Alfa Romeo 147 1.9JTD 120LE AET Chiptuning DYNO OPTimalizálás

Alfa Romeo 147 1.9JTD 120LE AET Chiptuning DYNO OPTimalizálás

Alfa Romeo 147 1.9JTD 120LE AET Chiptuning DYNO OPTimalizálás Gyári adatok: 120LE és 285NM Dyno fékpadon mért adatok: 130LE és 290NM AET Chiptuning OPTimalizált beállítás: 153LE és 337NM. A beállítástól fogyasztás csökkenés is várható. A beállításhoz szükséges idő DYNO fékpadi

Opel Vivaro 2.0DCI 90LE DYNO Chiptuning OPTimalizálás

Opel_Vivaro_2.0DCI_90HP_DYNO.

Opel Vivaro 2.0DCI 90LE DYNO AET Chiptuning OPTimalizálás Gyári adatok: 90LE és 240NM DYNO fékpadon mért adatok: 88LE és 240NM Gyárilag elég gyengécske és kevés nyomatékot adtak az autónak, így több utassal már szinte erőlködik. A motor teljesen megegyezik a

Opel ASTRA 1.7CDTI 125LE Chiptuning AET DYNO OPTimalizált beállítás

Opel_Astra_1.7CDTI_Chiptuning_DYNO

Opel ASTRA 1.7CDTI 125LE Chiptuning AET DYNO OPTimalizált beállítás Gyári adatok: 125LE és 280NM DYNO fékpadon mért adatok: 128LE és 297NM Az autó a gyári értéken felül teljesített már alapból. Az autót DENSO rendszerrel szerelték, ennek a programozása és beállítása

Audi A4 2.0TDI CR 120LE Chiptuning DYNO OPTimalizálás

Audi A4 2.0TDI CR 120LE Chiptuning DYNO OPTimalizálás

Audi A4 2.0TDI CR 120LE Chiptuning DYNO OPTimalizálás Gyári adatok: 120LE és 290NM Mért adatok fékpadon: 124LE és 298NM Ismét egy lefojtott verzióról beszélünk, az autó a 143Le motorral teljesen megegyezik, így bőven van helye az optimalizálásnak. 185Le és 410Nm-ig

Ford S-Max 2.0TDCI 115LE Chiptuning OPTimalizálás DYNO fékpadon

Ford S-max Chiptuning DYNO

Ford S-Max 2.0TDCI 115LE Chiptuning OPTimalizálás fékpadon Gyári adatok: 115LE és 300NM Mért adatok: 120LE és 302NM Ez egy erősen lefojtott motor ebben a kategóriában, így jelentős teljesítmény tartalék rejlik bennük. Gyárilag megegyeznek a 163LE változattal, annak szoftveresen lefojtott változata.

Teszteltük – Sportlégszűrő -Teszt

sportlégszűrő teszt

Sportlégszűrő / Direkt szűrő teszt Már megszokhattátok tőlem, hogy állandóan szajkózom a teljesítménymérés fontosságát és a teljesítmény mérőpad szükségességét ebben a szakmában. Különösen igaz ez abban az esetben, ha valamilyen módosítást hajtanak végre az autón és itt most nem csak

Feliratkozás a legújabb videók eléréséhez.

Youtube vidó csatornánkra való feliratkozás

Kérlek iratkozz fel a Youtube Videó csatornánkra, hogy láthasd a legújabb videókat. Chiptuning és teljesítménymérés különböző típusokon. Keresd az autódat!

Chiptuning teljesítmény beállítások Chip, MAX, ECO, Optimális

MAXimum teljesítmény

Alap esetben egy úgynevezett Optimális beállítást kap az autó, ami azt jelenti, hogy a motor teljes hasznos üzemi tartományában, arányosan emeljük a nyomatékot és a lóerőt. Az optimális beállításnál, a megnövekedett nyomatéknak köszönhetően a teljesítmény nő, jelentősen javítva az autó

BMW 525D Tuningbox + Chiptuning egyben!

BMW tuningbox

Sokan még mindig azt hiszik, hogy “nyugaton” a sz… is aranyból van, ezért az említett autó tulajdonosa is egy osztrák mesterrel csináltatta meg a chiptuningot. A helyszín (ami rögtön a határ mellett volt :-), egy lakótelepi garázs, és az is

MAN TGX 18.400 Optimalizálás, fogyasztás csökkentés

MAN_TGX_Fogyasztas_csokkentes_ecotuning

Ha kamion chiptuningról van szó, akkor az elsődleges szempont mindig a fogyasztás csökkentése. A fogyasztás csökkenést egy optimalizált beállítással érjük el, ahol a megnövekedett nyomatéknak köszönhetően a kamion nem “erőlködik” nagyobb súlyokkal sem az emelkedőkön, vagy kigyorsításkor. A megtakarítás vezetési

Piggyback Tuningbox (ECU) működése és tesztelése

Piggyback Tuningbox (ECU) működése és tesztelése

Úgy gondolom, eddigi írásaimból kiderült, hogy nem tartozok a tuningbox kedvelők társaságába, ismervén a működésüket, de most szót ejtek egy másfajta rendszerről. Ez pedig az ún. Piggyback vezérlők. Ezeknek a “tuninboxoknak” a mérete is szembetűnő a hagyományos tuningboxokhoz képest. (Azonban

Tuningbox működése és típusai

Tuningbox

Ezen az oldalon gyűjtöttük kategóriába a különböző tuningbox típusokat, rövid ismertetővel. Figyelem!!! A működési ismertetőben NEM a szokásos marketing dumát fogod találni, hanem a technikai működését és a motorra gyakorolt hatást. Leggyakoribb tuningbox típusok (bővebb információkért kattints rá): CR Common

Légtömeg MAF, MAP szenzor becsapása tuningboxal

Légtömegmérőre kötött tuningbox nagyon gagyi

MAF és MAP szenzor becsapása elvén működő tuningboxok. Kétség kívül a “legprosztóbb” megoldása a tuningboxoknak. A képlet itt is egyszerű: meghamisítani egy érzékelő adatait és a meghamisított adatokat továbbítani a motorvezérlő felé. jelen esetben ez a légtömegmérő. A légtömegmérő méri

Tuningbox dízel adagolós típusokhoz, hogyan működik?

CR tuningbox valóban beraknád az autódba?

Igazából ez a fajta tuningdoboz tekinthető minden dobozka ősének. Ezt a fajta dobozkát használták a legtöbb régi TDI, PDTDI, DI, TD, stb. adagolós rendszerekhez. A dobozka általában két vezetékes csatlakozással van ellátva és valamely érzékelő és a motorvezérlő közé kell

Mercedes Atego 170LE Optimalizálás, teljesítmény növelés

Mercedes_Atego_referencia-chiptuning

Ezúttal egy Mercedes Atego autószállító teljesítmény növelése volt a feladat. Ezt a típust többféle motorral és változattal kiadták, jelen esetben ez most egy 170LE változat, melynek gyári nyomaték értéke 670NM. Az évek során egy kicsit halványult az ereje, ezért érkezett

BMW 325D 204LE Chiptuning teljesítményméréssel

BMW 325D 204LE Chiptuning teljesítményméréssel

BMW 325D 204LE Chiptuning teljesítményméréssel Gyári adatok: 204Le és 430Nm Mért adatok: 202Le és 433Nm Ismét egy teljesítmény fojtásos autó. A motor megegyezik a 330D jelölésű 245Le változattal, annak szoftveresen lebutított változata. Rengeteg tartalék rejlik benne, ezt ki is aknáztuk.

Volvo XC60 2.4D 215LE AWD Chiptuning teljesítményméréssel

Volvo_XC60_2.4D_215LE_Chiptuning

Volvo XC60 2.4D 215LE AWD Chiptuning teljesítményméréssel Gyári adatok: 215Le és 420Nm Mért adatok: 203Le és 408Nm Egy újabb 2014-es Volvo XC60 járt műhelyünkben egy kis erősítésre. Az AWD hajtás kiiktatása után az autó lemérhetővé vált a fékpadon. Módosítás utáni

BMW 320D 184LE Chiptuning teljesítmény mérés

BMW 320D 184LE Chiptuning teljesítmény mérés

BMW 320D 184LE Chiptuning teljesítmény mérés Gyári adatok: 184Le és 380Nm Mért adatok: 177Le és 391Nm A BMW típuson belül ez a típus a bonyolultabbak közé tartozik, már ami a vezérlőprogram hozzáférést illeti. Az autót az új EDC17C41 vezérlővel szerelték,

BMW F11 530D 258LE Chiptuning teljesítménymérés

BMW F11 530D 258LE Chiptuning teljesítménymérés

BMW F11 530D 258LE Chiptuning teljesítménymérés Gyári adatok: 258Le és 560Nm Mért adatok: 256Le és 555Nm Kicsit erősítettünk az alapból sem gyenge F szériás 530D-n. Chiptuning utáni adatok: 307Le és 645Nm, ami +51Le és +90/100Nm többlet. A módosításhoz szükséges idő

Volkswagen Jetta 1.9TDI 105LE Chiptuning és teljesítmény mérés

VW_jetta_1.9TDI_105LE_Chiptuning

Volkswagen Jetta 1.9TDI 105LE Chiptuning és teljesítmény mérés Gyári adatok: 105Le és 250Nm Mért adatok: 111Le és 270Nm Chiptuning: 147Le és 338Nm, ami +36Le és +70/90Nm növekedés. A módosításhoz szükséges idő teljesítményméréssel kb.3 óra. Videó a teljesítmény méréséről:

Volkswagen Golf VI 2.0TDI CR 110LE DSG Chiptuning teljesítménymérés fékpadon

Volkswagen Golf VI 2.0TDI CR 110LE DSG Chiptuning teljesítménymérés fékpadon

Volkswagen Golf VI 2.0TDI CR 110LE DSG Chiptuning teljesítménymérés fékpadon Gyári adatok: 110Le és 250Nm Mért adatok: 109Le és 245Nm Mivel egy szoftveresen lefojtott verzióról van szó, ezért jelentős tartalékok rejlenek ebben a változatban. A módosítás utáni adatok: 173Le és

Opel Astra H 1.7CDTI 110LE Chiptuning Optimalizálás fékpadon

Opel_Astra_H_1.7CDTI_Chiptuning_ecotuning

Opel Astra H 1.7CDTI 110LE Chiptuning Optimalizálás fékpadon Gyári adatok: 110Le és 260Nm Mért adatok: 116Le és 287Nm Ezt a változatot már DENSO rendszerrel szerelték, így a beállítása is kissé bonyolultabb, mint a régebbi Bosch rendszerűeké. Azonban számunkra ez sem

Fiat Ducato 2.3JTD 120LE Optimalizálás fékpadon

Fiat Ducato 2.3JTD 120LE Optimalizálás fékpadon

Fiat Ducato 2.3JTD 120LE Optimalizálás fékpadon Gyári adatok: 120Le és 320Nm Mért adatok: 118Le és 305Nm Ekkora saját tömegű autóhoz már a gyári nyomaték adat is egy kicsit kevés és ebből az autóból még több hiányzott. Az optimalizált beállítás eredménye:

BMW X5 218LE Chiptuning, fékpadi optimalizálás

BMW_X5_218LE_Chiptuning_ecotuning-hu

BMW X5 218Le Chiptuning, teljesítmény növelés. Gyári adatok: 218Le és 500Nm A négy kerék hajtás ellenére letudtuk mérni az autót a fékpadon. Mért adatok: 221Le és 493Nm Chiptuning: 263Le és 567Nm, ami +42Le és +74Nm nyomaték növekedés, ami jóval kellemesebbé

BMW 320D 150LE Chiptuning optimalizálás fékpadon

BMW 320D 150LE Chiptuning optimalizálás fékpadon

BMW 320D 150Le Chiptuning, teljesítmény növelés. Gyári adatok: 150Le és 320Nm Mért adatok: 148Le és 328Nm Chiptuning: 183Le és 385Nm, ami +35Le és ami érdekesebb az a +65Nm nyomaték növekedés, ami jóval kellemesebbé teszi az autó viselkedését. A fékpadon optimalizált

BMW 525D 163LE Chiptuning, fékpadi optimalizálás

BMW 525D 163LE Chiptuning, fékpadi optimalizálás

BMW 525D 163LE Chiptuning, teljesítmény növelés. Gyári adatok: 163Le és 350Nm Mért adatok: 160Le és 353Nm Chiptuning: 185Le és 440Nm, ami +25/40Le és ami érdekesebb az a +87Nm nyomaték növekedés, ami jóval kellemesebbé teszi az autó viselkedését. A fékpadon optimalizált

Audi A4 2.0 CR TDI 143LE Chiptuning fékpadi optimalizálás

Audi_A4_2.0CRTDI_143LE_chiptuning

Audi A4 2.0 CR TDI 143LE Chiptuning Gyári adatok: 143Le és 320Nm Mért adatok: 139Le és 335Nm Chiptuning: 174Le és 395Nm, ami +35Le és a hasznos tartományban +60/70Nm. A fékpadi  optimalizáláshoz szükséges idő teljesítményméréssel kb 4 óra. Videó a teljesítmény

Audi A4 2.0 CR TDI 136LE Chiptuning beállítás optimalizálás

Audi_A4_2.0CRTDI_136LE_chiptuning_2015

Audi A4 2.0 CR TDI 136LE Chiptuning Gyári adatok: 136Le és 320Nm Mért adatok: 141Le és 332Nm Chiptuning: 184Le és 396Nm, ami +43Le és a hasznos tartományban +60/80Nm. A fékpadi  optimalizáláshoz szükséges idő teljesítményméréssel kb 4 óra. Videó a teljesítmény

DAF XF105 410Le Kamion Optimalizálás

DAF_XF105_Chiptuning_Fogyasztascsokkentes

DAF XF105 410Le Kamion Optimalizálás Gyári adatok: 410Le és 2000Nm Az optimalizálásnak köszönhetően a kamion kapott +300Nm nyomatékot (kb.+60-70Le). Ennek köszönhetően jelentős fogyasztás csökkenés várható. A módosításhoz szükséges id kb.2 óra.  

Skoda Octavia 1.6 CR TDI 105LE Chiptuning és Teljesítménymérés

Skoda_Octavia_2015_Chiptuning

Műhelyünkben járt ismét, egy alig pár km futásteljesítménnyel rendelkező új, 2015-ös Skoda Octavia 1.6 CR TDI 105LE. Ezúttal nem DSG, hanem egy mechanikus váltóval rendelkező változat. Az autóban alig 3000 km volt, de a tulajdonosa gyengécskének tartotta. Nem csoda, hiszen

EDC15 Chiptuning AKCIÓ !!!

EDC15 Chip Tuning Akció

Most minden Bosch EDC15 típusú vezérlővel ellátott autó optimalizálása csak 60.000Ft + Áfa! Az árban benne van a TELJESÍTMÉNYMÉRÉS IS, előtte-utána fékpadon. Az akció a következő típusokra vonatkozik: VAG csoport, Audi, Volkswagen, Skoda, Seat és BMW. Érdeklődj elérhetőségeinken. FIGYELEM!!! Ne

Imádom a Tuningdobozokat… Mitsubishi Pajero 3.2DI-D Tuningbox teszt

Mitsubishi Pajero 3.2DI-D Tuningbox vs Chiptuning teszt. “Szeretem a tuning dobozokat, jól kilehet támasztani vele dolgokat, vagy hézagolni helyeket. :-)” Mai alany egy Mitsubishi Pajero 3.2DI-D 160LE változat. Egészen pár évvel ezelőttig ezeket a típusokat sajnos még nem lehetett szoftveresen

Audi A6 1.9TDI 110LE Stage 2 Chiptuning

Audi_A6_1.9TDI_110LE_Stage2_Chiptuning

Audi A6 1.9TDI 110LE Stage 2  Chiptuning Gyári adatok: 110LE és 235 NM Az autó egy kisebb átalakításon esett át, semmi extra, csak a szokásos, adagoló elemek, turbó stb… A végeredmény: 184LE és 396NM közel füst mentesen! A videón látható,

VW Tiguan 2.0CRTDI 140LE Chiptuning Teljesítménymérés

VW_Tiguan_Chiptuning_szurke

VW Tiguan 2.0CRTDI 140LE Chiptuning Teljesítménymérés Gyári adatok: 140LE és 320NM Mért adatok: 141LE és 326NM Chiptuning: 184LE és 384NM, ami +43LE és +58/80NM. A nyomaték 400-410NM-ig biztonságosan emelhető. A módosításhoz szükséges idő teljesítményméréssel, kb.3-4 óra. Videó a teljesítménymérésről:

Renault Trafic 2.0DCI 115LE Chiptuning Optimalizálás

Renault Trafic 2.0DCI 115LE Chiptuning

Renault Trafic 2.0DCI 115LE Chiptuning Optimalizálás Gyári adatok: 115LE és 290NM Mért adatok: 121LE és 301NM Optimalizált: 148LE és 348NM, ami +27LE és +47/60NM nyomaték növekedés, amitől jelentős fogyasztás csökkenést is várunk. A módosításhoz szükséges idő teljesítményméréssel kb.3-4 óra. Videó

Az Oldal sütiket használ!

Ahhoz, hogy a weboldalon minden tartalom megtekinthető legyen, és a weboldal tökéletes felhasználói élményt nyújtson, a rendszer sütiket használ. Kérjük figyelmesen olvasd el a sütikre vonatkozó tájékoztató oldalunkat és erősítsd meg az igen, ha elfogadod a leírtakat, vagy a nem gombot használva, ha nem engedélyezed a sütiket!